Direct reserveren

Omgaan met agressie en lastig gedrag

Verdiepend
€ 995,00 vrij van BTW
Reserveer nu

Omgaan met agressie en lastig gedrag

Waar had ik dit gesprek met die agressieve klant aan te danken? Hoe had ik hier beter mee om kunnen gaan? Rijst regelmatig de vraag “hoe had ik dit gesprek anders kunnen beïnvloeden?” En wat is mijn eigen aandeel in dit conflict?

De training Omgaan met agressie (en lastig gedrag) biedt inzichten en handvatten om met bovenstaande vragen om te gaan.

Werkwijze
De training is in hoge mate praktijkgericht. Zwaartepunt ligt op het oefenen van de verschillende strategieën door de deelnemers. De training heeft een opbouw van minder bedreigende situaties naar moeilijker, agressiever gedrag. De trainers scheppen de condities waarbinnen de deelnemers zich veilig voelen om te oefenen. Er wordt veelal geoefend met praktijksituaties die deelnemers zelf inbrengen. Daarnaast beschikken trainers ook over praktijksituaties die recent hebben plaatsgevonden. Er wordt gebruikt gemaakt van een professionele acteur in de rol van boze klant of ‘agressor’. De acteurs zijn speciaal voor dit type trainingen opgeleid.

 

Verdiepend, programma 3 dagdelen

In dit programma ontvang je voorafgaand aan de training de theorie over Omgaan met agressie. Op basis van de theorie maak je een zelfanalyse ten aanzien van je eigen vaardigheden. Het programma bestaat uit 2 aaneengesloten dagdelen en een terugkomdagdeel na 4 weken. In de middag van de eerste dag ga je aan de slag met een acteur voor praktische oefeningen die je gaan helpen om het geleerde toe te passen in de praktijk. Tijdens het terugkomdagdeel kun je ervaringen uitwisselen met je mede-cursisten en worden oefeningen gedaan afgestemd op ieders individuele behoefte.

Bekijk verkorte training
De volgende onderdelen komen aan de orde:
  • Inzicht in veel voorkomende vormen van agressie;
  • Inzicht in de eigen reacties op agressie;
  • Onderkennen van risicovergrotende en risicomijdende reactiepatronen;
  • Inzicht in de eigen individuele grens;
  • Voorkomen en hanteren van verbale agressie;
  • Inzicht in vraagstelling en adequaat reageren op irritatie van de klant;
  • Omgaan met eigen reacties op verbale agressie (zelfcontrole);
  • Uitbreiden van de eigen gedragsmogelijkheden om de regie over zichzelf en de situatie te houden;
  • Bewuste keuze kunnen maken om wel of niet te handelen n.a.v. agressie;
  • Effectief reageren op agressie.

Geplande data

  • 19-09-2019 & 10-10-2019
  • 13-01-2020 & 10-02-2020
Schrijf je hier in

Tijden & locatie:

Bureau Orlemans & Orlemans Nijmegen.
  • Dag 1: 09:00 - 17:00 uur
  • Dag 2: 13:30 - 17:00 uur