Waar had ik dit gesprek met die agressieve klant aan te danken? Hoe had ik hier beter mee om kunnen gaan? Rijst regelmatig de vraag “hoe had ik dit gesprek anders kunnen beïnvloeden?” En wat is mijn eigen aandeel in dit conflict?
De training Omgaan met agressie (en lastig gedrag) biedt inzichten en handvatten om met bovenstaande vragen om te gaan.
Werkwijze
De training is in hoge mate praktijkgericht. Zwaartepunt ligt op het oefenen van de verschillende strategieën door de deelnemers. De training heeft een opbouw van minder bedreigende situaties naar moeilijker, agressiever gedrag. De trainers scheppen de condities waarbinnen de deelnemers zich veilig voelen om te oefenen. Er wordt veelal geoefend met praktijksituaties die deelnemers zelf inbrengen. Daarnaast beschikken trainers ook over praktijksituaties die recent hebben plaatsgevonden. Er wordt gebruikt gemaakt van een professionele acteur in de rol van boze klant of ‘agressor’. De acteurs zijn speciaal voor dit type trainingen opgeleid.
Kort & Krachtig, programma 1 dagdeel
In dit programma ontvang je voorafgaand aan de training de theorie over Omgaan met agressie. Op basis van de theorie ga je aan de slag met een zelfanalyse ten aanzien van je eigen vaardigheden. Tijdens het dagdeel training ga je aan de slag met korte, praktische oefeningen die aansluiten op de door jou gemaakte zelfanalyse.
Tijden & locatie: