Direct reserveren

Commerciële gesprekstechnieken

Verdiepend
€ 995,00 vrij van BTW
Reserveer nu

Commerciële gesprekstechnieken

Wat heeft de klant nodig om “ja” te zeggen tegen mijn aanbod? Wat weerhoudt de klant ervan om het te doen? Rijst regelmatig de vraag “hoe achterhaal ik de precieze klantbehoefte?” En wat zijn mijn mogelijkheden als verkoper in dit proces?

De cursus commerciële gesprekstechnieken biedt inzichten en handvatten om met bovenstaande vragen om te gaan.

Werkwijze
De training bestaat voornamelijk uit doe-activiteiten die aansluiten op vaardigheden die de deelnemers reeds bezitten. De tijd wordt besteed aan het voeren van gesprekken waarbij naar gelieven gebruik kan worden gemaakt van een rollenspelacteur. De training waarborgt leercondities waarbinnen iedereen zich vrij kan voelen om te oefenen en waarbinnen aandacht is voor de persoonlijke leerstijl van de cursist.

 

Verdiepend, programma 3 dagdelen

In dit programma ontvang je voorafgaand aan de training de theorie over Commerciële gesprekstechnieken. Op basis van de theorie maak je een zelfanalyse ten aanzien van je eigen vaardigheden. Het programma bestaat uit 2 aaneengesloten dagdelen en een terugkomdagdeel na 4 weken. In de middag van de eerste dag ga je aan de slag met een acteur voor praktische oefeningen die je gaan helpen om het geleerde toe te passen in de praktijk. Tijdens het terugkomdagdeel kun je ervaringen uitwisselen met je mede-cursisten en worden oefeningen gedaan afgestemd op ieders individuele behoefte.

Bekijk verkorte training
Effectief communiceren
De volgende onderdelen komen aan de orde:
  • Klantvriendelijke en effectieve gesprekken met klanten voeren;
  • Initiatieven nemen en alert reageren op commerciële signalen van -potentiële- klanten;
  • Afspraken maken en om kunnen gaan met weerstand en ‘lastige’ situaties;
  • Voeren van pro-actieve commerciële gesprekken;
  • Contacten onderhouden met shoppende of geïrriteerde klanten;
  • Om kunnen gaan met koopbezwaren.
  • In staat zijn op assertieve wijze om te gaan met ‘lastige’ situaties;
  • Kunnen toepassen van technieken van cross-selling.
  • Het kunnen voeren van een gestructureerd verkoopgesprek.

Geplande data

Schrijf je hier in

Tijden & locatie:

Bureau Orlemans & Orlemans Nijmegen.