Wat heeft de klant nodig om “ja” te zeggen tegen mijn aanbod? Wat weerhoudt de klant ervan om het te doen? Rijst regelmatig de vraag “hoe achterhaal ik de precieze klantbehoefte?” En wat zijn mijn mogelijkheden als verkoper in dit proces?
De cursus commerciële gesprekstechnieken biedt inzichten en handvatten om met bovenstaande vragen om te gaan.
Werkwijze
De training bestaat voornamelijk uit doe-activiteiten die aansluiten op vaardigheden die de deelnemers reeds bezitten. De tijd wordt besteed aan het voeren van gesprekken waarbij naar gelieven gebruik kan worden gemaakt van een rollenspelacteur. De training waarborgt leercondities waarbinnen iedereen zich vrij kan voelen om te oefenen en waarbinnen aandacht is voor de persoonlijke leerstijl van de cursist.
Verdiepend, programma 3 dagdelen
In dit programma ontvang je voorafgaand aan de training de theorie over Commerciële gesprekstechnieken. Op basis van de theorie maak je een zelfanalyse ten aanzien van je eigen vaardigheden. Het programma bestaat uit 2 aaneengesloten dagdelen en een terugkomdagdeel na 4 weken. In de middag van de eerste dag ga je aan de slag met een acteur voor praktische oefeningen die je gaan helpen om het geleerde toe te passen in de praktijk. Tijdens het terugkomdagdeel kun je ervaringen uitwisselen met je mede-cursisten en worden oefeningen gedaan afgestemd op ieders individuele behoefte.
Tijden & locatie: