Hoe ga ik professioneel om met een klant die klaagt? Hoe voorkom ik dat de klant het gevoel krijgt niet serieus genomen te worden? Rijst regelmatig de vraag: “en wat nu als ik geen oplossing heb?” en “hoe ga ik tijdens dit hele proces om met mijn eigen emoties?”
De training Omgaan met weerstand (en klachten) biedt inzichten en handvatten om met bovenstaande vragen om te gaan.
Werkwijze:
De dagelijkse praktijk van de deelnemer staat centraal. De door hem of haar meegebrachte casuïstiek wordt in de training uitvoerig behandeld. De training biedt een werkzame combinatie van beknopte theoretische kennis en daarop aansluitende werkopdrachten en praktische oefeningen. Bij de oefeningen wordt gebruik gemaakt van groeps-, video- en trainersfeedback. Ook wordt er tijdens een dagdeel gebruik gemaakt van een professionele rollenspelacteur.
Verdiepend, programma 3 dagdelen
In dit programma ontvang je voorafgaand aan de training de theorie over Omgaan met weerstand (en klachten). Op basis van de theorie maak je een zelfanalyse ten aanzien van je eigen vaardigheden. Het programma bestaat uit 2 aaneengesloten dagdelen en een terugkomdagdeel na 4 weken. In de middag van de eerste dag ga je aan de slag met een acteur voor praktische oefeningen die je gaan helpen om het geleerde toe te passen in de praktijk. Tijdens het terugkomdagdeel kun je ervaringen uitwisselen met je mede-cursisten en worden oefeningen gedaan afgestemd op ieders individuele behoefte.
Tijden & locatie: