Hoe voorkom ik dat ik aan het einde van het jaar discussies heb over de beoordeling met mijn medewerkers? Hoe maak ik afspraken over mijn verwachtingen en zorg ik ervoor dat medewerkers gemotiveerd zijn om deze afspraken na te komen? In welke mate hebben medewerkers inspraak in hun taakstellingen en onderhandel ik daarover? Wat zijn mijn persoonlijke valkuilen bij het voeren van een taakstellend gesprek?
De training Taakstellende gesprekken biedt inzichten en handvatten om met bovenstaande vragen om te gaan.
Werkwijze:
De training is deels theoretisch en deels praktijkgericht. Zwaartepunt ligt op het oefenen met de verschillende strategieën door de deelnemers. De trainer schept de condities waarbinnen de deelnemers zich veilig voelen om te oefenen. Er wordt veelal geoefend met casuïstiek die deelnemers zelf inbrengen. Daarnaast heeft de trainer ten alle tijden passende casuïstiek ter beschikking. Er wordt gebruikt gemaakt van een speciaal opgeleide rollenspelacteur in de rol van medewerker.
Programma 3 dagdelen
In dit programma ontvang je voorafgaand aan de training de theorie over Taakstellende gesprekken. Op basis van de theorie maak je een zelfanalyse ten aanzien van je eigen vaardigheden. Het programma bestaat uit 2 aaneengesloten dagdelen en een terugkomdagdeel na 4 weken. In de middag van de eerste dag ga je aan de slag met een acteur voor praktische oefeningen die je gaan helpen om het geleerde toe te passen in de praktijk. Tijdens het terugkomdagdeel kun je ervaringen uitwisselen met je mede-cursisten en worden oefeningen gedaan afgestemd op ieders individuele behoefte.
Tijden & locatie: