APP FOTO.png




POP-gesprekken

 

Hoe zorg ik ervoor dat mijn medewerker zelf de verantwoordelijkheid neemt voor zijn of haar ontwikkeling? Hoe ga ik om met weerstand van medewerkers en faalangst bij groei? POP; noodzaak of niet? Hoe voer ik een POP-gesprek en wat zijn de valkuilen? 

 

De training POP- gesprekken biedt inzichten en handvatten om met bovenstaande vragen om te gaan.

 

Doelstelling:

  • De medewerker motiveren om te werken aan zijn eigen ontwikkeling;
  • Het terugbrengen van illusies en overspannen verwachtingen naar reeelen proporties;
  • Onderscheid leren maken tussen een carriereplan en een Persoonlijk Ontwikkel Plan;
  • POP en POP- gespekken inzetten om te komen tot een strategisch personeelsplan'

Werkwijze:

De training is deels theoretisch en deels praktijkgericht. Zwaartepunt ligt op het oefenen met de verschillende strategieen door de deelnemers. De trainer schept de condities waarbinnen de deelnemers zich veilig voelen om te oefenen. Er wordt veelal geoefend met casuistiek die deelnemers zelf inbrengen. Daarnaast heeft de trainer ten alle tijden passende casuïstiek ter beschikking. Er wordt gebruikt gemaakt van een speciaal opgeleide rollenspelacteur in de rol van medewerker.

 

Planning & organisatie

Programma 3 dagdelen (9:00 - 17:00 uur, 9:00 - 12:30 uur)

In dit programma ontvang je voorafgaand aan de training de theorie over POP-gespekken. Op basis van de theorie maak je een zelfanalyse ten aanzien van je eigen vaardigheden. Het programma bestaat uit 2 aaneengesloten dagdelen en een terugkomdagdeel na 4 weken. In de middag van de eerste dag ga je aan de slag met een acteur voor praktische oefeningen die je gaan helpen om het geleerde toe te passen in de praktijk. Tijdens het terugkomdagdeel kun je ervaringen uitwisselen met je mede-cursisten en worden oefeningen gedaan afgestemd op ieders individuele behoefte.

Data training POP-gesprekken: 

Groep 1: 5-6-2018 & 3-7-2018

Groep 2: 11-10-2018 & 15-11-2018

Kosten: 995,00 vrij van BTW, inclusief cursusmateriaal

Schrijf je nu in voor dit programma!